På vems villkor?

Jag har inte bloggat på länge, länge. Jag har inte haft lust helt enkelt. Har inte vetat vad jag ska skriva om. Hur intressant är det egentligen att läsa om någon som man inte känner att man har gått till ica o handlat, suttit vid datorn hela dagen och sökt jobb osv. Inte ett dugg. Enligt min åsikt.
En del pauser har det blivit i mitt bloggande då och då och sedan har jag tagit upp det med frisk energi och bloggat hur mycket som helst och sen kommit in i en olust period igen. Har kommit på varför dock.
Varje gång jag kommit igång och bloggat massor har jag fått massor av kommentarer osv. Jättekul!!! Det är en stor bekräftelse när man går in och ser att mer än 50pers har lämnat en kommentar! Sedan tar det ca 2-3 timmar att svara på dem och under den tiden har man fått 20 till och så fortsätter det. Det slutar med att man sitter hela dagen med det där. Jag var igång och var ute och tittade på andras bloggar, kommenterade och svarade påkommentarer och la egna inlägg flera gånger om dagen. I över en vecka. Var super aktiv. Kom jag med på "aktiv listan"? Nej. Då tappade jag sugen lite. Men sedan kom jag på att jag satt och bloggade för alla andras skull och inte för min egen del. Jag tappade den röda tråden och fokus på vad som helt enkelt är viktigt för mig i mitt liv.

De som bloggar och är aktiva mycket tycker säkert att det är superkul och då ska de fortsätta med det. Men jag kommer blogga när jag känner för det och svara på kommentarer när jag känner för det. Annars kan det likväl kvitta. Det är min blogg och där skriver jag efter mina egna villkor. Inte någon annans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0