Vännerna mina...

Jag har några vänner som står mig riktigt nära. De betyder allt för mig. Det finns ett ordspråk som heter "Kärleken kommer kärleken går men vännerna består" Det är ju faktiskt sant. Hur längesen det var man än pratade så är man alltid vänner. Man har alltid en axel att luta sig mot om man är ledsen. En kram att få för att få känna sig omtyckt och visa sin omtanke att man finns där.
Som vänner ska man kunna ha sina tjafs och nergångar precis som i ett kärleksförhållande. För kan man inte bråka lite och sedan bli sams... Vad är det för ett förhållande och vänskap?

Fyra av mina riktigt nära vänner bor långt borta. Två längre bort i Sverige, en i Spanien och en i Australien. Den glädjen som finns när man träffas igen efter att inte ha gjort det på ett tag är helt underbar! Man skrattar och pratar på precis som om det vore igår man träffades sist och inte många månader sen.

När jag var i tonåren hade jag en killkompis som stod mig riktigt nära. Men i gymnasietiden började man glida ifrån varandra då intressen, värderingar och dylikt blev mer och mer olika. Vi har inte pratat på länge och bara då och då. Han går igenom en svår tid just nu och när jag har pratat med en gemensam vän om detta som står honom närmre så känns det nu som om han och jag är egentligen fortfarande lika bra vänner för jag vill stötta honom så mycket jag kan och så mycket han vill ta emot. Det är ju det vänner gör. Man ska alltid kunna vara säker på att de finns där om det krisar att stötta och sträcka ut en hjälpande hand och att kunna få en kram när det känns svårt.

Likadant är det att ibland så uppskattar vi nog inte varandra tillräckligt mycket. Man förstår inte hur mycket en vän betyder för en förrän vännen är borta, man råkar i konflikt och så vidare. Man får inte glömma bort att berätta för sina vänner att " DU! Vet du vilken underbar vän du är? Du betyder så mycket för mig! Tack för att du är en sådan underbar vän!" Hur många blir inte överglada att få höra en sådan komplimang? Eller att en vän säger: Du... jag älskar dig! För man kan ju älska någon som vän också... De tre orden betyder mer än vad man tror än till bara ens partner...

Jag ska göra detta oftare. Att mina vänner ska veta hur mycket jag uppskattar att de hör av sig och frågar HUR MÅR DU? Inte bara "Ska du med på fest?"... och varför de är så underbara vänner!

Tack alla mina underbara vänner! Jag älskar er!


Kommentarer
Postat av: Olivia

nej, tyvär så har den inte kommit tillbaka än :(
hoppad u får en bfra kväll!

2008-06-05 @ 15:50:23
URL: http://oliviaaah.blogg.se
Postat av: Petra

Tycker om dig med ;) PUSSS

2008-06-11 @ 22:16:09
URL: http://vardagsbekymmer.blogg.se/
Postat av: Greger & Gertrud Gregorius

Nu är den ultimata Blogglistan här -- GREGORIUS BLOGGTOPP!

Är Din Blogg med på listan???

Kom och kika...

/GG

2008-06-13 @ 11:57:35
URL: http://www.metrobloggen.se/gregorius

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0