Regn o blåst!

I Skåne är det ett höstväder som heter duga idag. Riktigt november väder! Jag njuter av att höra blåsten dundra utanför och regnet piska mot fönstrena. Då blir jag uppladdad för 2 saker:

1. Tända många ljus, göra väldigt mycket te och sedan krypa upp i soffan på fårfällen med en stor filt och läsa tidningar o böcker.

2. BAKA!!!! Jag älskar att baka när det är oväder ute. Varje gång det ösregnar tänker jag att det är ett bakväder.

Självklart ska jag baka idag med :) Det blir linfröbullar och valnötsbröd. Luktar helt underbart i lägenheten när  det är färdigbakat och man sitter och äter nybakat... Härligt!

Ska svara på lite kommentarer och sedan blir det bakning för hela slanten innan det blir filmdags... Filmen är The Holiday som medföljde nya numret av ELLE :) En vanlig onsdagkväll hade jag tittat på Greys Anatomy men jag har sett de 3 program som ligger före redan. :D

Bjuder på en bild på mina ljus på mitt soffbord. Mysfaktorn är HÖG när de är tända :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-11-19 @ 14:26:11
Postat av: Emelie

Det bästa, och nästan enda bra, med hösten är att det är så mysigt med tända ljus, läsa och baka :) Det är precis det man borde göra på höstdagarna och kvällarna.

2009-11-19 @ 14:26:51
URL: http://wrongtogether.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0