Stum av nöjdhet!

Denna helg har varit helt underbar.... Det finns knappt ord för det. Har varit uppe i min andra hemstad Kungshamn (ligger bredvid Smögen) i Bohuslän och firat farfar som fyllde hela 80 år. Jag har inte varit uppe i Kungshamn på 8 år och nu när jag kom upp var det som att komma hem på ett sätt. Det har spenderats mycket tid där genom barndomsåren och hela släkten på pappas sida bor där. Det är ett ställe där jag har en del av mina rötter. Jag bodde hos min kusin Anna o hennes gubbe Roger o deras barn Tuva och Sebastian. Jag trivdes som en fisk i vattnet hos dem och hade väldigt roligt med barnen och mystid med kusin!
Festen som var med de närmsta släktingarna hade två enorma fat med de godaste havskräftor jag någonsin ätit och räkor samt massor med räkröra och ett fat med varmrökt lax. Sedan var det vanliga till behör som aioli att doppa räkor o kräftor i och en romsås, potatissallad, sallad o bröd. Såååååå gott det var! Goda tårtor bjöds det på också efter man ätit sig proppande mätt på skaldjur. Det skålades, sjöngs och berättades anekdoter av min far om farfar och hans 3 söner.
Det var en underbar helg och jag kan garantera att jag snart kommer tillbaka. Då hoppas jag att min andra kusin kommit hem från España så hon kan vara med och festa loss!

Ett stort tack till er Anna och Roger för att jag fick stanna hos er. Hoppas ni kommer ner snart till oss också!

Kungshamn från SmögenbronFarfar o jag :)MMMmmmmmmmHallontårta :)Mockatårta....mmmmmJag och min underbara faster :)Kusin o jag tar en snaps :) hiihiBlondes have more fun... :)Underbara Tuva o SebastianDet blev över till lunch dagen efter :)Faren min är gillad av barnen :)Saknar er!

Kommentarer
Postat av: Tina

Åååååh, det är ju inte utan att man får en liten tår i ögat :'o) Ni ser verkligen ut att ha det urmysigt!!!! Härliga bilder Nanna!!! Puss & Kram goaste Kusin!!!

2009-04-21 @ 11:07:27
URL: http://www.together-finally.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0